RESTORATIVE YOGA

 

 

RESTORATIVE YOGA werkt kalmerend op je zenuwstelsel.

Ons autonome zenuwstel bestaat uit een sympatische en parasympatische variant. De sympatische kant is onze ‘aan’-knop,

die meestal vroeg in de ochtend al ingedrukt wordt (telefoon | snel ontbijt | spitsuur | werk | telefoon | spitsuur | social media | deadlines | gezin | sociale contacten | sport), het zorgt dat we aan de slag gaan, actief zijn, kunnen presteren.
Het parasympatische broertje is de ‘uit’-knop.

Stilte | rust | ontspanning | geen druk | niets hoeven | een boek lezen | mediteren | aan yoga doen | naar binnen keren.
Je begrijpt dat het parasympatische systeem flink aan het kortste eind trekt, nauwelijks aan bod komt bij de meesten van ons.

RESTORATIVE YOGA zorgt voor een moment van ‘uit’.

Wat een gevoel kan geven van ‘een roes’, kalmte, verbinding, tevredenheid. 

 

 

wil je meer lezen over restorative yoga? lees dan mijn blog

 

om restorative yoga te geven is het nodig om veel 'props' om je heen te hebben. bolsters, kussens, blokken, riemen, you name it.  

ik geef restorative yoga tijdens de specials (tadelungt xl of soms in andere specials). we 'doen' dan ongeveer 4 houdingen incl. een lange savasana en in tegenstelling tot mijn gewone lessen draai ik geen muziek. 

in stilte ben je geheel aanwezig in je eigen ervaring. 

restorative yoga is ook een mogelijkheid in een 1 op 1 sessie of in een 'namasté voor 2' sessie.

dan in combinatie met reiki

 

Bliss is necessary for a yoga practice. When you find bliss, notice it and welcome it. Do not let any voices tell you that feeling pure joy is not a serious meditation practice. Bask in pleasure, shamelessly.
(uit: the Radiance Sutras @ Lorin Roche)